Teksti suurus:
A A A

Pärnumaa naiskodukaitsjad aitavad hädasolijaid 24/7

08.04.2020
Eriolukord tõi kaasa hädaabinumbri 112 kõnekoormuste hüppelise tõusu. Koormuse vähendamiseks avati esmakordselt kriisitelefon 1247, kus aitavad kõnede sasipundart lahti arutada ka Pärnumaa ringkonna naiskodukaitsjad.
Kõiki neid ühendab soov anda oma panus. Nende jaoks on abistamine enesestmõistetav tegevus.

Pärnu jaoskonna liikmed Ave ja Siret ning Laura Vändra jaoskonnast teadsid juba varem, et kriisitelefoni ettevalmistusega tegeldakse, kuid eriolukord jõudis ajast ette. Tublid naised läbisid kiire koolituse otse sündmuste keerises. Koolitus hõlmas kõnesüsteemi tundmaõppimist, infoallikaid, viisakusnõuandeid koos kõne lõpetamise oskustega ja esmaseid teadmisi psühholoogilisest esmaabist. Oluline oskus on ringhelistamise vältimine, et mures inimest ei suunataks järjest ühelt numbrilt järgmisele ja sealt jälle järgmisele helistama.

Esimeste vastuvõetudkõnede ajal oli värsketel kriisitelefoni vabatahtlikel tunda värinat nii kätes kui hääles, kuid kogemused tulid kiiresti ja kohaneti ruttu. Naiste sõnul on küsijad enamasti toredad inimesed. “Küsimused on konkreetsed ja tänatakse saadud info eest. Mõni tunnistab ausalt, et soovibki ennast lihtsalt ventileerida ega oota meilt lahendust. Mõnel jälle koorub ühest asjast järgmine ja järgmine ja järgmine ning ükski pakutud lahendus teda ei rahulda. Eks seegi ole üks viis, kuidas inimesed kriisiga toime tulevad, lihtsalt rääkides,” valgustas  Ave oma esimeste päevade kogemusi.

Suur tugi on ka häirekeskuse töötajatest, kes oma pikale kogemusele tuginedes oskavad anda nõu ka uue infonumbri klientide abistamiseks. Tööd jätkub vabatahtlikele täpselt nii kauaks, kui olukord nõuab.

Veel mõne nädala eest kurvastasid naiskodukaitsjad ühiste õppuste ja tegemiste eriolukorra tõttu ärajäämise üle. Häirekeskust, politseid ja meedikuid abistades saavad Pärnumaa naiskodukaitsjad ja kaitseliitlased olla uhked oma panuse üle.


Tekst: Maret Kommer ja Karmen Vesselov
Pilt: Maret Kommer